Jaarverslag SV Rokade seizoen 2021/2022

Eind augustus werd het seizoen geopend met een ledenvergadering waarbij iedereen hoopte op een normaal seizoen na het vrijwel volledig schaakvrije laatste seizoen.

Er werd met veel enthousiasme een nieuwe secretaris gekozen die overigens 2 weken daarna met de stille trom van het toneel verdween. Ook onze gedreven voorzitter legde nu definitief zijn functie neer. Een nieuwe voorzitter werd aangewezen, maar Rene accepteerde het eigenlijk niet.

Ook werd er een extern team geformatteerd en ingeschreven.

Na enkele speelrondes kwam Corona weer om de hoek kijken. De eerste externe wedstrijd gaf al wat problemen met de opgelegde Corona-beperkingen.

Bij de tweede OSBO speelronde was Rokade niet eens in staat om een compleet team op te stellen. Het werd een schaamteloze vertoning zowel naast als op het bord.

Na de winterse corona-pauze hebben we de interne speelavonden weer hervat met een ingelaste ledenvergadering. Er werd besloten dat we ons externe team zouden terugtrekken uit de competitie. In de vergadering heb ik aangeboden om de functie van voorzitter en secretaris te gaan vervullen. Dat hier bepaalde voorwaarden aan verbonden waren heb ik ervaren tijdens de daarop volgende speelavonden. Vrijwel alle tegenstanders deden een kleine geste zodat ik de partijwinst in de schoot geworpen kreeg. Heel spijtig voor Andre, maar de punten zijn bepalend.

Ik denk dat we voor het komende seizoen een stabiele club hebben waarbij een aantal trouwe leden zorgt voor een wekelijkse bezetting van 5 of 6 borden. Natuurlijk gaan we weer proberen om enkele nieuwe leden te werven en daarvoor hebben we ook jullie hulp nodig. Je mag altijd iemand meenemen en potentiele leden kunnen enkele avonden kostenloos meespelen. Meldt het vooraf wel even bij Adje zodat hij voor een tegenstander kan zorgen.

Geert gaat samen met Tim weer kabaal maken bij het Over De Top Festival. We zijn benieuwd!