Jaarverslag seizoen 201-2018

Na ons jubileumjaar waarin de nodige successen zijn gehaald staan we weer met de voeten in de Lichtenvoorde klei. Natuurlijk minder spectaculaire zaken maar niet een minder mooi jaar.

Aan het begin van het seizoen werden we onaangenaam verrast door het wegvallen van bijna het gehele 2e team en een bestuurslid. Dat zijn dingen die nu eenmaal gebeuren maar leuk is het niet. Het is een golfbeweging die iedere vereniging wel kent. De resultaten van de teams horen we van de teamleiders en staan op de site dus dat zou een herhaling van zijn. Vorig jaar hebben we ook een beleidsplan aangenomen. Eén van de punten was meer kader, ik ben blij om te constateren dat Wim de organisatie van ons toernooi heeft opgepakt en Ruud en Peter begonnen zijn met de lange weg naar Internationaal Arbiter :-), ze hebben de eerste scheidsrechters opleiding gevolgd. Graag nodig ik meer leden uit dat te doen. Ook zijn profielen van bestuursfuncties binnenkort beschikbaar, toevallig is de OSBO daar ook mee bezig en beter goed gejat dan slecht verzonnen. Een derde punt uit het beleidsplan waar we aan werken is huisvesting. Hierover zal Ruud een klein tipje oplichten en heel snel hoop ik jullie verder te kunnen informeren.

Rokade is tegenwoordig ook vertegenwoordigd op regionaal niveau. Ik benijd van het bestuur van de OSBO met als portefeuille competitiezaken. Goed voor ons netwerk en contacten. Over de competitie gesproken... volgend jaar wordt mogelijk alles anders. Daar hebben we het al even over maar de landelijke en regionale besluitvorming laat/liet op zich wachten. Duidelijk is dat de officiële competitie op zaterdag gespeeld gaat worden onder auspiciën van de KNSB. Voor wie door de week wil spelen komt er mogelijk een OSBO-competitie. Besluitvorming hierover is mogelijk op woensdag 23 mei a.s..

Het kan dus maar zo zijn dat tijdens de zomervakantie veel zekerheden wijzigen. We wachten het af. Als bestuur zullen we jullie zo snel mogelijk informeren, maar meer dan geruchten. Graag houden we het bij feiten. Ik wens jouw allemaal een vergadering toe met veel wijsheid. Graag tot 14 juni, Ruud zal vertellen waar dit over gaat.

Gert-Jan van Vliet