Jaarverslag SV Rokade 2010-2011

Alweer een seizoen voorbij. En wat voor een seizoen: een kampioen die al na 6 speelrondes bovenaan stond. Is dat spanning? Een bekercompetitie waarin hij geen enkel moment wankelde? Arent is de terechte kampioen van dit seizoen!

Dan de OSBO perikelen. Ook hier een competitie en een beker. Enkele van jullie weten wie die OSBO-cup in zijn bezit heeft, namelijk een echte kampioen met normen en waarde naar het poldermodel en tja, die grote oren…….. De OSBO-competitie werd wel serieus genomen en met een wonderschoon resultaat. Groenlo degradeert dankzij Rokade 2. Het is net als met voetbal: Longa’30 speelt enkele klassen hoger dan SV Grol. Voor het eerst in haar bestaan gaat Rokade 1e klasse spelen. Beweringen die zeggen dat het een team vol buitenlandse aankopen is, doen geen recht. De halma-spelers zijn inmiddels echte volwaardige leden van Rokade. Een ervan is zelfs de voorzitter van de vereniging geworden. En ach, die andere 3 zijn ook een keer op een interne competitieavond komen opdagen, dus mogen we ons echt wel een clubteam noemen.

Dat Rokade 1 zo sterk acteerde kwam niet alleen door het net iets betere spel dan de tegenstander, maar ook door de tactische acties van de captain. Als een ware strateeg smeedde hij zijn team tot een eenheid die gewillig een remise aanbod deed, accepteerde of juist onbeantwoord liet. Het resultaat waren meestal krappe overwinningen zonder risico (behalve tegen Zutphen dan, maar daar was ik niet bij).

Het bestuur gaat volledig overhoop. Allereerst het aftreden van onze voorzitter. Het pittige voedsel van zijn tegenstanders zijn hier hopelijk niet de oorzaak van, maar Henk gaat het wat rustiger aandoen en wat meer tijd vrij maken voor zijn werk. Henk bedankt voor de wijze waarop je tijdens de afgelopen ledenvergaderingen steeds schitterde door afwezigheid, je verhelderende toespraken en je enorme dadendrang. Het wordt voor Gert-Jan een hele toer dit te evenaren. Dan de penningmeester die wegens gezondheidsredenen zijn functie neerlegt. Wij wensen Cas heel veel sterkte en kracht om deze zware weg te doorlopen. Luuk zal naar eer en geweten onze spaarpot beheren, maar Luuk, maak er geen prum’npot van. Vervolgens de competitieleider, Marnon, die min of meer ingehaald is door de technologische ontwikkelingen. Een indelingsprogramma uit het begin van deze eeuw doet het tien keer sneller, eenvoudiger en rechtvaardiger, maar voor een kleine tegenprestatie blijft enige manipulatie mogelijk. Ruud, die als secretaris dit als nevenfunctie lopende het seizoen op zich heeft genomen zal na het komende seizoen evalueren hoe verder met deze dubbelfunctie om te gaan. Eventuele gegadigde kunnen zich melden.

En door mijn grotere lettertype heb ik geen leesbrilnodig en is mijn A4-tje weer vol! Bedankt voor jullie aandacht.